2013. szeptember 15., vasárnap

Elhízás, fogyókúra és diéta

Az elhízás legtöbb esetben, a helytelen táplálkozás és a kevés mozgás miatt alakul ki. Az emberek többsége aggódik a súlyuk miatt. Általában rosszul informáltak az elhízást, fogyókúrát illetően. Nincs olyan nő, aki ne gondolna mindennap a testsúlyára, ha vannak is nagyon kevesen. Sajnos kevesen tudják, hogy a fogyókúrák 95 %-a sikertelen. A fogyókúrák általában csak rövid ideig működnek, és sosem válnak be hosszú távon. Bármelyik fogyókúrát is kezdjük el, néhány hónap kitartás után ugyan lefogyunk, de a leadott kilókat vagy akár még többet is idővel visszahizzuk. Ugyanakkor a felesleges testsúly gyors leadása káros az egészségünkre, emellett kihat az érzelmeinkre is. A legfontosabb, hogy urai legyünk testünknek.
Ami nagyon fontos, hogy csak akkor együnk, amikor éhesek vagyunk. Az éhségérzettel a testünk jelzi, hogy a szervezetünk enni kíván, és fel van készülve az étel feldolgozására.
Amikor nincs éhségérzetünk, nincs szükségünk táplálkozásra sem, és a szervezetünk nincs felkészülve az emésztésre. Szervezetünk mindent, amit nem tud energiává alakítani, elraktároz zsír formájában. Persze az sem megoldás, ha éheztetjük magunkat. Ilyenkor a testünk a zsírraktárakhoz nyúl, hogy energiához jusson. Mind eközben a fehérjék is egyre kevesebben lesznek és izomveszteségünk lesz. Azáltal, hogy csökkentjük a táplálékok bevitelét, a létfontosságú tápanyagok sem kerülnek be a szervezetünkben. A fehérje, de főként a zsírmentes étrend mellett szinte nem lehet elhízni. A kizárólag növényi eredetű táplálkozásnak a fő veszélye az olyan esszenciális zsírsavak és fehérjék hiánya, melyeket a szervezet nem tud önmaga előállítani, csak állati eredetű táplálékokból lehet megszerezni.
Ezeknek a hiánya sorvadáshoz vezethet. Az ember mindenevő, anyagcseréje arra van beállítva, hogy változatos táplálékkal minden szükséges anyagot magához vesz. Ha valaki csak zöldségeket vagy növényi táplálékot fogyaszt, akkor többletmunkával saját szervezetének kell előállítani az élethez szükséges zsírsavakat és fehérjéket.
Ugyanakkor a több testmozgás sem jelent megoldást. Minél többet mozgunk, annál jobban megnő az energiaszükségletünk, ezért több táplálékhoz nyúlunk. Ha túlsúlyosak vagyunk testedzéssel az eltárolt zsír egy részét, azért elégetjük. A legtöbb ember nagyon ritkán vagy sosem végez testmozgást, ami káros az egészségre. A tornázás jótékony hatásait a gyakorisága határozza meg. Ha rendszeresen minden nap mozgunk, tornázunk, vagy sétálunk, javítani fogja az anyagcserénket, ami a testsúlyúnkra is hatással lesz.
A fogyasztó gyógyszerek nem segítenek ideális testsúlyunk elérésében. A legtöbb ilyen tabletta vízhajtó hatású, mely kihajtja a folyadékot a szervezetből, és ezáltal testsúlycsökkenést idéz elő. Persze a tabletta mellékhatásaként rendszerint depresszió jelentkezik. Táplálkozzunk egészségesebben, mozogjunk így nem kellesz foglalkoznunk testsúlyunkkal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése