2013. szeptember 5., csütörtök

Egészséges nassolnivaló

Bármennyire is oda figyelünk táplálkozásunkra, néha szeretnénk enni valami finomat, és miért ne lehetne az is egészséges. Mondhatni egy nyers (szerű) desszert receptről van szó, amennyiben a steviás csokis pasztilla belefér a nyers konyha köreibe. A bio, és a csak kakaóvajas, cukormentes csoki belefér a keretekbe. Na, hát akkor egy sport szelet szerű csokis desszertet sikerült összerakni pár perc alatt datolyából, kókuszlisztből. Egészen finom, remek állagú. Egyelőre ez egy új terület számomra, ezért is igyekszem óvatosan fogalmazni. Minden esetre desszertben ez egy egészen jó irány, de meg kell jegyeznem, nagyon tömény. Keveset érdemes készíteni, és enni is belőle. 

egészség

Sport szelet
Hozzávalók kb. 20 db kis kockához: 250 g puha, magozott datolya, fél banán (kb. 50 g), 2 ek natúr kakaópor, 50 g kókuszliszt
A mázhoz: 50 g steviás csokoládé pasztilla, egy ek hidegen sajtolt dióolaj, vagy kókuszolaj

A magozott datolyát beáztattam egy kis langyos vízbe, mert nem találtam elég puhának.
Majd kinyomkodtam, és fél banánnal pépesre turmixoltam.
A pépbe kevertem először a kakaóport, majd belegyúrtam a kókuszlisztet is.
Ebbe a desszertbe, hogy a megfelelő állagot elérjük nem a kókusz reszeléke, hanem kifejezetten a lisztté őrölt változata kell. Ez a liszt teljesen felszívja magába a banános datolya nedvességét, és pont olyan lesz a desszert állaga, mint a sport szeletnek. 
A masszát kb. 2 cm vastag koronggá, vagy négyzetté nyújtjuk.
A csokipasztillát vagy összetört csokoládét egy ek olajjal vízgőz felett felolvasszuk, és ezzel leöntjük az alapot.
Kihűtjük, majd kis kockákra vágjuk.
Nagyon tömény, ne együnk egyszerre sokat belőle, maximum egy-egy kockányit. Hűtőben napokig eláll. 
Nagyon finom nassolni való, mindenki kipróbálhatja. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése